czwartek, 4 sierpnia 2016

Było minęło: Drukarnia Oświatowa im Stanisława Staszica

Witajcie :)

Dzisiaj otwieram nowy cykl na blogu pod nazwą "Było minęło". Będzie to cykl o budynkach, których nie da się już sfotografować.

Na początek obiekt, który mijałem często gdy byłem nastolatkiem czyli Drukarnia Oświatowa im Stanisława Staszica która mieściła się przy Kominiarskiej 1 na Bałutach.

Niestety ciężko o jakiekolwiek informację apropo tego obiektu więc wpis będzie wyłącznie zdjęciowo-filmowy.

Fot: ze zbiorów Doroty Szymonowicz

Gdy byłem nastolatkiem byłem tam na Festiwalu Hip Hopu i Graffiti "Meetings Of Styles".
Budynek stał zniszczony do 2008 r. kiedy nastąpiła jego rozbiórka.
 Fot: Adam Mickiewicz (zdjęcie z Panoramio)

Fot: Adam Mickiewicz (zdjęcie z Panoramio)

Przez 18 lat na tej działce nie dzieje się kompletnie nic i jest kompletnie zarośnięty. Całkiem niedawno bezdomni zbudowali tam mały obóz.

 Fot: Radosław Stępień

Fot: Radosław Stępień

Na zakończenie zostawiam Was z świetnym filmem z 1976 autorstwa Zbigniewa Rybczyńskiego, który jest przegenialnym dziełem pokazującym Nasze Miasto, które od tamtego czasu zmieniło się bardzo. W 9:41 minucie widać opisywaną drukarnię po prawej stronie.


Do zobaczenia :)

12 komentarzy:

  1. Byłem nastoletnim świadkiem świetności drukarni i jej upadku. Podobny los spotkał mieszczący się nieopodal Chemiskór, którego budynek zatarł się już w mej pamięci.

    Dużo jest obiektów, którym nie dano nowego życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie ukazałeś ten temat :) Dzięki wielkie za ten wpis i czekam na kolejne. Osobiście uważam, że drukarnie wrocław stoją na najwyższym poziomie w ten branży, dlatego też warto skorzystać z ich usług. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W drukarni CCS Druk Cyfrowy www.ccsdruk.pl do każdego zlecenia podchodzimy z dbałością o detale. Zachęcamy do przejrzenia naszej oferty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy wiesz, ale za zamieszczenie reklamy należy zapłacić autorowi bloga.

      Usuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widać teraz z drukarni pozostały tylko ruiny, a w końcu wiele takich punktów działa do tej pory. Ja jestem zdania, że warto jest korzystać z drukarni gdyż możemy uzyskać wiele materiałów reklamowych. Ja bardzo chwalę sobie katalogi produktowe http://www.powerbalancepolska.pl/wyroznij-sie-na-tle-konkurencji-wyslij-klientom-katalog-produktow/ bo mogę w nich wiele moich produktów wyróżnić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie kiedyś takie drukarnie tętniły życiem, ale chyba dziś dość mało z nich zostało. Na ten moment bardzo podoba mi się fakt, że jak napisano w http://www.szukajtu.eu/jak-zaprojektowac-dobra-ulotke-reklamowa/ projektowanie własnej ulotki jest już naprawdę sporym krokiem do jej fizycznego druku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli szukacie sprawdzonej drukarni internetowej, to zdecydowanie polecam Wam https://chroma.pl/pl . Korzystałem z ich usług już wielokrotnie i nigdy nie było żadnego problemu. Wszystko zrobinione perfekcyjnie i zgodnie z zamówieniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem byłym pracownikiem tej drukarni. Szkoda że nikt nie przejmuje się losem mieszkańców bloku zakładowego , który p.Jasiński kupił wraz z drukarnią a którego los jest do dziś nie wyjaśniony.

    OdpowiedzUsuń